Η αεροδυναμική είναι μία πολύ παλιά υπόθεση και δεν αφορά μόνο τη formula-1! Ο Νεύτων ήταν ένας από τους πρώτους αεροδυναμιστές, όταν ισχυρίστηκε πως η αντίσταση, οπισθέλκουσα όπως αλλιώς λέγετε η δύναμη αντίθετης φοράς που δημιουργείτε κατά την κίνηση ενός σώματος εντός ρευστού και οφείλεται στη διαφορά πίεσης η οποία υπάρχει στις δύο πλευρές του, είναι ανάλογη των διαστάσεων του σώματος και της πυκνότητας των ρευστών που το περιβάλλουν.
Οι μηχανικοί αυτοκινήτων κατάλαβαν από πολύ νωρίς ότι όσο πιο εύκολα "γλιστράει" ένα όχημα μέσα στον αέρα, τόσο πιο γρήγορα και οικονομικά κινείται. Έτσι ξεκίνησαν σχετικές μελέτες με προσομοιώσεις ροής ρευστών στις λεγόμενες αεροδυναμικές σήραγγες. Φυσικά με την εξέλιξη της τεχνολογίας σήμερα η προσομοίωση γίνεται πλέον ψηφιακά σε υπολογιστή, με μαθηματικά μοντέλα εξομοίωσης προσπαθώντας πάντα να βελτιωθεί όσο το δυνατόν περισσότερο ο αεροδυναμικός συντελεστής του οχήματος. Με το πέρασμα των ετών αυτό έγινε το μεγάλο στοίχημα στη σχεδίαση ενός αυτοκινήτου.
Η μείωση του αεροδυναμικού συντελεστή επιτυγχάνει την αύξηση της σταθερότητας και της ταχύτητας που μπορεί να αναπτύξει ένα όχημα, ενώ παράλληλα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου. Στις αρχές της δεκαετίας του 80' υπήρξε ένας οργασμός στην αεροδυναμική σχεδίαση οχημάτων, έως ότου το Audi 100 με τα πρωτοποριακά "χωνευτά" παράθυρα και το παρμπρίζ χωρίς πλαίσιο, κατάφερε να γίνει "η πιο αεροδυναμική λιμουζίνα του κόσμου" για το έτος 1982 με αεροδυναμικό συντελεστή μόλις 0,30.
Με την πάροδο των ετών και ήδη από τη δεκαετία του 90' η τάση για αεροδυναμική σχεδίαση με στόχο την υψηλότερη ταχύτητα και την μέγιστη εξοικονόμηση κατανάλωσης καυσίμου έφθινε σταδιακά και στο στόχαστρο τώρα πια των αεροδυναμικών μελετών μπαίνει ο πολιτισμένος, καθαρός και αθόρυβος τρόπος κίνησης εντός και εκτός του αστικού ιστού. Φυσικά στις μέρες μας το ενδιαφέρον στρέφεται και πάλι στο κομμάτι της εξοικονόμησης καυσίμου και εξακολουθεί να απασχολεί σε μεγάλο βαθμό τις αυτοκινητοβιομηχανίες που προσπαθούν να βελτιώσουν τον αεροδυναμικό συντελεστή, χωρίς ταυτόχρονα να χάσουν σε αποθηκευτικούς χώρους αλλά και άνεση στο χώρο της καμπίνας επιβατών.
Εάν έχετε ανάγκη για όσο γίνεται λιγότερη αντίσταση στον αέρα, έτσι ώστε να εξασφαλίσετε μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου ή υψηλότερη τελική ταχύτητα και σταθερότητα στο δρόμο κλείστε άμεσα ραντεβού με την ομάδα της MKAS για λύσεις αεροδυναμικών βοηθημάτων που θα σας χαρίσουν το αποτέλεσμα που επιθυμείτε.