Από το 1990 και έπειτα, η ηλεκτρονική διαχείριση στο αυτοκίνητο αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, ξεκινώντας αρχικά από έναν και μόνο εγκέφαλο που αφορούσε τη διαχείριση του κινητήρα και φτάνοντας σήμερα να αριθμούμε περισσότερους από 50.
Η διαρκώς αυξανομένη ανάγκη για ταχύτερη μεταφορά δεδομένων γενικά στην καθημερινότητά μας και στην προκυμμένη περίπτωση μεταξύ των διαφόρων εγκεφάλων , οδήγησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να δημιουργήσουν ένα σύστημα που να επιτελεί αυτό το σκοπό. Φανταστείτε την πληθώρα καλωδίων που θα υπήρχε εάν η κάθε μία από αυτές τις μονάδες είχε τους δικούς της αισθητήρες για τα πάντα και δεν ανταλλάζαν πληροφορίες μεταξύ τους.
Έτσι αναπτύχθηκε και άρχισε να εγκαθίσταται στα νεότερα αυτοκίνητα το can bus, ένα δίκτυο επικοινωνίας στο οποίο η μεταφορά δεδομένων γίνεται απλούστερη αφού συνδέονται όλες οι μονάδες σε μια αρτηρία ανταλλάσσοντας δεδομένα άμεσα.
Με την αύξηση λοιπόν των μονάδων ελέγχου στο αυτοκίνητο να λαμβάνει πρωταρχικό ρόλο ιδίως στα συστήματα ασφαλείας (pre safe, auto brake, cruise control κ.α.), αυξήθηκαν και οι απαιτήσεις αξιόπιστης και ταχύτατης μεταφοράς δεδομένων για την επικοινωνία μεταξύ τους αφού όταν μία τιμή είναι χρήσιμη σε κάποια από τις μονάδες ελέγχου, μπορεί ταυτόχρονα να είναι χρήσιμη και σε κάποια άλλη όπως για παράδειγμα η πληροφορία που αφορά την ταχύτητα κίνησης είναι διαθέσιμη από τη μονάδα ελέγχου του ABS και είναι χρήσιμη στη μονάδα ελέγχου διαχείρισης του κινητήρα αλλά ταυτόχρονα και στη μονάδα ελέγχου του ράδιο-CD, προκειμένου να αυξομειώσει την ένταση αναλόγως με την ταχύτητα!
Επειδή δεν μπορούσαμε να μείνουμε στην εποχή του χαλκού για την επίτευξη αυτού του σκοπού, η Mercedes καινοτομεί και εφαρμόζει ήδη από τις αρχές του ΄00 τη χρήση οπτικών ινών στην επικοινωνία του δικτύου αυτού ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει χαμηλότερο βάρος και ακαριαία μεταφορά πληροφορίας χωρίς καθόλου παρεμβολές.
Πολλοί βέβαια τώρα θα αναρωτηθείτε τι γίνετε σε περίπτωση βλάβης, αυτό είναι κάτι που «ξεβολεύει» προφανώς κάποια συνέργεια αυτοκίνητων, αφού ενέχει ικανοποιητικό βαθμό δυσκολίας ενώ απαιτεί και μεγαλύτερη τεχνική εξειδίκευση στην επισκευή του σε σχέση με τον παραδοσιακό χαλκό αλλά αυτό είναι κάτι που δεν συμβαίνει στην περίπτωση μας… διότι η MKAS team είναι σε θέση να σας παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες για ότι αφορά το αυτοκίνητό σας.
Και μην ξεχνάτε, για ξέγνοιαστες διαδρομές … MKAS!!!