Οι πρώτες άδειες και για φέτος το καλοκαίρι σιγά-σιγά αρχίζουν, αυτό σημαίνει ότι στην κατά τα άλλα ευχάριστη προετοιμασία για τις πολυπόθητες διακοπές πρέπει να μην αμελήσουμε να συμπεριλάβουμε και την προετοιμασία του αυτοκινήτου μας, για ένα ταξίδι δίχως απρόοπτα και πάνω από όλα για την ασφάλεια οδηγού, επιβατών αλλά και όσων κινούνται στο οδικό δίκτυο.

Η σημασία λοιπόν ενός καλά συντηρημένου αυτοκινήτου πριν διανύσει πολλά χιλιόμετρα μαζεμένα είναι μεγάλη, αφού από αυτό εξαρτάται η οικονομική, αξιόπιστη και βέβαια η ασφαλής κυκλοφορία του. Γι’ αυτό πριν ξεκινήσετε καλό είναι να έχουν γίνει οι βασικοί έλεγχοι και να υπάρχουν τα απαραίτητα στο αυτοκίνητο, φυσικά ο έλεγχος που κάνουμε λίγη ώρα πριν ξεκινήσουμε δεν υποκαθιστά το service από μηχανικό σε τακτά χρονικά διαστήματα.

MKAS - ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ

Το ιδανικό πριν την αναχώρηση μας είναι να έχουμε κάνει service το αυτοκίνητό μας και να επισκεφθούμε το συνεργείο για έναν τυπικό έλεγχο. Στατιστικά φαίνεται ότι οι περισσότεροι οδηγοί δεν μπορούν να εντοπίσουν απλές βλάβες, αλλά ούτε να συντηρήσουν σωστά το όχημα τους κι αυτό συνήθως συμβαίνει επειδή είτε αδιαφορούν είτε βαριούνται και λιγότερο επειδή δεν διαθέτουν στοιχειώδεις γνώσεις, όπως παραδείγματος χάρει που βρίσκεται το δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων, για τους περισσότερους δε και η αλλαγή ελαστικού αποτελεί πρόβλημα! Επιβάλετε λοιπόν ο οδηγός να ξέρει να ελέγχει τουλάχιστον ορισμένα εξαρτήματα, έστω κι αν για τη συντήρησή τους αποταθεί στο συνεργείο του.

 ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΞΙΔΙΟΥ - MKAS

Ο έλεγχος ταξιδιού πραγματοποιείται στο χώρο του συνεργείου από εξιδεικευμένο τεχνικό και διασφαλίζει την καλή απόκριση των διάφορων συστημάτων και την επάρκεια  των υγρών όπως τα λάδια του κινητήρα, τα υγρά φρένων, τα υγρά υδραυλικού τιμονιού, τα αντιψυκτικά κινητήρα, τα υγρά πλυσίματος παρμπρίζ, οι βαλβολίνες/λάδια σασμάν και διαφορικού, το υγρό κλιματισμού, ούτως ώστε να κάνουμε την διαδρομή μας με ασφάλεια και σιγουριά.

Όταν δεν έχουμε την πολυτέλεια του χρόνου ώστε να επισκεφτούμε τον μηχανικό μας, επιβάλετε τουλάχιστον μόνοι μας  να κάνουμε έναν τυπικό έλεγχο και να τσεκάρουμε κάποια βασικά πράγματα, ώστε να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις και αυτά είναι:

 •  τα φώτα, φλας και αλάρμ του αυτοκινήτου μας για σωστή και πλήρη λειτουργία και προβαίνουμε στις απαραίτητες αντικαταστάσεις λαμπτήρων
 •  η πίεση στα ελαστικά μας πρέπει να είναι αυτή που ορίζει ο κατασκευαστής και επηρεάζει άμεσα την κατανάλωση καυσίμου, σε περίπτωση που το αυτοκίνητο είναι πολύ φορτωμένο, βάζουμε 3-4 psi περισσότερα
 •  το σύστημα πλύσης ανεμοθώρακα – παρμπρίζ, πιτσιλίθρες και υαλοκαθαριστήρες να βρίσκονται σε καλή κατάσταση ώστε να έχουμε καλή ορατότητα, σε περίπτωση που τα λαστιχάκια είναι φθαρμένα τους αντικαθιστούμε
 •  η στάθμη των υγρών  όπως λάδια, παραφλού, υγρά φρένων, υγρά τιμονιού, υγρά παρμπρίζ αν είναι σε φυσιολογικά επίπεδα  και συμπληρώνουμε σε όσα βρίσκονται κάτω από την ένδειξη “ min ” ενώ ελέγχουμε και επισκεπτόμαστε τον μηχανικό μας να συμπληρώσει κάποια από αυτά εάν χρειάζεται
 •  την ποιότητα των φρένων μας για το αν έχουν καλή επαναφορά
 •  την κατάσταση ελαστικού ρεζέρβας και τα εργαλεία αντικατάστασης του τροχού ή το κιτ επιδιόρθωσης εάν δεν διαθέτουμε ρεζέρβα, καθώς και το προειδοποιητικό τρίγωνο.
 •  και τέλος ένας ακόμη βασικός έλεγχος που πρέπει να πραγματοποιείται είναι αυτός του πυροσβεστήρα και του κουτιού πρώτων βοηθειών

Εν κατακλείδι προτείνουμε μια στάση ανά 4 με 5 ώρες, συνεχόμενης οδήγησης, για την ανάπαυση του οδηγού, οπωσδήποτε αναπόσπαστη προσοχή  κατά την οδήγηση και συνέχει έλεγχο των ενδείξεων του πίνακα οργάνων (καντράν) για αποφυγή οποιασδήποτε δυσλειτουργίας, άλλωστε η άριστη κατάστασή του οχήματος σας αποτελεί αδιαπραγμάτευτη συνθήκη, γι’ αυτό μην ξεχνάτε για ξέγνοιαστες διαδρομές…MKAS!!!