Από το 2009 και μετά όλα τα αυτοκίνητα diesel με τεχνολογία euro 5 (θα αναλυθεί σε νέο άρθρο) είναι υποχρεώμενα να διαθέτουν το φίλτρο dpf (Diesel Particulate Filter) και ο λόγος υπαρξής του ειναι να φιλτράρει τα τοξικά, μικροσκοπικά σωματίδια τα οποία προέρχονται από την ατελή καύση του πετρελαίου και εκπεμπονται με τα καυσαέρια του κινητήρα.
Ας αναλύσουμε πρώτα το πού βρίσκεται αυτό το φίλτρο.Το DPF ή αλλιώς αιθαλοπαγίδες είναι ένα µεταλλικό φίλτρο το οποίο βρίσκεται στην εξαγωγή των καυσαερίων. Βρίσκεται ακριβώς µετά τον καταλυτικό µετατροπέα ο οποίος σε πολλές περιπτώσεις περιλαµβάνεται στο ίδιο σώµα µε το DPF.
Ο στόχος του DPF είναι να μειώσει κατά 80% τις εκπομπές των βλαβερών μικροσωματιδίων (ακάθαρτα σωματίδια άνθρακα) τα οποία διαρρέουν στην ατμόσφαιρα και τα οποία μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα τόσο στο περιβάλλον όσο και στην υγεία των ανθρώπων. Αυτό το καταφέρνει φιλτράροντας και αποθηκέυοντας τον επιβλαβή καπνό που παράγεται απο τον diesel κινητήρα.
Όµως, όπως κάθε φίλτρο, έτσι και το DPF φτάνει σε κάποιο οριακό σηµείο, όπου η κατακράτηση αυτών των σωµατιδίων είναι η µέγιστη, µε αποτέλεσµα η συσσωρευμένη αιθάλη να μπλοκάρει τη λειτουργεία του φίλτρου και ο κινητήρας να σταματάει να λειτουργεί, χρήζοντας επισκευή ή και αντικατάσταση. Για αυτόν τον λόγο πρέπει κάθε τόσο να αδειάζουν, ώστε να µπορούν κατακρατήσουν νέα ποσότητα αιθάλης και να επαναλειτουργήσουν.Η διαδικασία αυτή ονομάζεται "αναγέννηση". Κατά την αναγέννηση του φίλτρου καίγεται και απομακρύνεται η κάπνα και αποτρέπει τον έντονο μαύρο καπνό που βλέπουμε σε ένα αυτοκίνητο diesel παλίας τεχνολογίας όταν επιταχύνει.
Υπάρχουν δύο τρόποι αναγέννησης ενός φίλτρου dpf. Ο ένας συμβαίνει οταν το αυτοκίνητο είναι εν κινήση (παθητική αναγέννηση). Για µια επιτυχηµένη αναγέννηση χρειάζεται θερµοκρασία καυσαερίων τουλάχιστον 600 oC κάτι όµως που είναι υπερβολικά δύσκολο να επιτευχθεί σε συνθήκες οδήγησης πόλης ή σύντοµων διαδροµών. Για να γίνει από μόνη της η αναγέννηση θα πρέπει το όχημα να κινείται για αρκετή ώρα και με ταχύτητα άνω τον 65 χλμ/ώρα, έτσι πραγματοποιείται η καύση της αιθάλης κατά τη διάρκεια της πορείας του οχήματος χωρίς όμως να γίνεται αντιληπτή από τον οδηγό.
Λόγω λοιπόν της χρήσης του αυτοκινήτου μέσα στην πόλη (ενεργοποιώντας το σύστημα start/stop με αποτέλεσμα χαμηλής θερμοκρασίας του κινητήρα)ή η λανθασμένη επιλογή λιπαντικού ή η χρήση κακής ποιότητας καυσίμου ή η χαμηλή σταθμή πετρελαίου (αναμένο λαμπάκι ρεζερβας καυσίμου) όπως επίσης και η γήρανση του αυτοκινήτου προκαλούν φραγμό στο φίλτρο dpf και τότε η λύση είναι η επίσκεψη σε ένα οργανωμένο συνεργείο, όπως η MKAS.
Οι τρόποι για να καταλάβουμε οτί έχει μπουκώσει το φίλτρο DPF είναι οι εξής : πολλά αυτοκίνητα έχουν ξεχωριστή λυχνία στο καντράν που ενημερώνει τον οδηγό πως το φίλτρο χρειάζεται αναγέννηση ενώ τα αυτοκίνητα που δεν έχουν, ενημερώνουν πως υπάρχει βλάβη και ο κινητήρας μπαίνει σε ασφαλής λειτουργεία (safe mode).
Κατα την επίσκεψη λοιπόν στο συνεργείο της MKAS, οταν υπάρχει πρόβλημα στην αυτόματη αναγέννηση του φίλτρου, εκτελούμε μια διαδικάσια με ειδικα πρόσθετα από την TUNAP για το φίλτρο DPF, όπου επιτρέπουν την καύση σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και προωθούν τη διαδικασία αναγέννησης , ακόμα και σε μη ιδανικές συνθήκες οδήγησης. Ετσι λοιπόν εκτελούμε μια διαδικασία μη αυτόματης αναγέννησης ( χειροκίνητα), και πετυχαίνουμε τον άριστο καθαρισμό του DPF , φτάνοντάς τον στην αρχική του κατάσταση.
Στην MKAS είμαστε πάντα στη διαθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρινηση ή πληροφορία σχετικα με την διαδικασία της αναγέννησης και θα χαρούμε πολυ να σας εξυπηρετήσουμε με ένα τηλέφωνο ή/και κλείνοντας ένα ραντεβού.