Ένα πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο έχει τραβήξει το ενδιαφέρον μας , είναι ο απαιτούμενος χρόνος που χρειάζεται το λιπαντικό ενός κινητήρα για να κάνει ένα πλήρη κύκλο (ένας πλήρης κύκλος του λιπαντικού είναι η διαδρομή του από όλα τα κινητήρια και μη, μέρη, πχ. αντλία λαδιού, εώς ότου ξαναγυρίσει στο αρχικό του σημείο)
Δείτε την απάντηση σε ένα κατατοπιστικό video.

Ένα πολύ σημαντικό θέμα, το οποίο έχει τραβήξει το ενδιαφέρον μας , είναι ο απαιτούμενος χρόνος που χρειάζεται το λιπαντικό ενός κινητήρα για να κάνει ένα πλήρη κύκλο (ένας πλήρης κύκλος του λιπαντικού είναι η διαδρομή του από όλα τα κινητήρια και μη, μέρη, πχ. αντλία λαδιού, εώς ότου ξαναγυρίσει στο αρχικό του σημείο)
Δείτε την απάντηση σε ένα κατατοπιστικό video.

Η μεγαλύτερη αλήθεια από αυτά που ακούμε είναι πως τα πρώτα λεπτά της λειτουργίας του κινητήρα είναι και τα πιο ζωτικά γι αυτόν. Περίπου το 90% τις φθοράς ενός κινητήρα γίνεται στα πρώτα λεπτά αφού γυρίσουμε το κλειδί στη μίζα και πάρει μπρος ο κινητήρας του οχήματός μας. Ο βασικότερος λόγος που αυτά τα πρώτα λεπτά έχουν τόση βαρύτητα στην ζωτικότητα του κινητήρα μας είναι πως απαιτείται κάποιος χρόνος ώστε το λάδι να φτάσει σε όλα τα κινούμενα και μη μέρη.

 


Ο κύκλος του λιπαντικού ξεκινάει με το που θέσουμε σε λειτουργία τον κινητήρα. Αμέσως ενεργοποιείται η αντλία του λιπαντικού. Κατά τη στιγμή της εκκίνησης, όλο το λιπαντικό του κινητήρα βρίσκεται στο κάρτερ. Το πρώτο στάδιο είναι η αναρρόφηση από την αντλία λαδιού για να αρχίσει η κυκλοφορία του.


Πριν κυκλοφορήσει το λάδι του κινητήρα περνάει πρώτα από το φίλτρο, το φίλτρο συγκρατεί σκόνη, κατάλοιπα προηγούμενων καμμένων λιπαντικών, ρινίσματα καθώς και ένα ποσοστό υγρασίας, έτσι ώστε η λιπαντική ουσία να είναι καθαρή και να παρέχει στον κινητήρα όλα τα θετικά συστατικά , που είναι και ο λόγος που την επιλέξαμε.


Για να έχουμε την καλύτερη κυκλοφορία του λιπαντικού, θα πρέπει πρώτα να γίνει ένας εσωτερικός καθαρισμός του κυκλώματος λαδιού με συγκεκριμένα χημικά, έτσι ώστε όταν τοποθετήσουμε το καινούργιο φίλτρο λαδιού και το καινούργιο λιπαντικό να έχουμε κάνει μία προετοιμασία στον κινητήρα μας για την μέγιστη απόδοσή του.


Στη συνέχεια , ανάλογα με τον κάθε κατασκευαστή, το λιπαντικό κατευθύνεται και λιπαίνει τα κουζινέτα του στροφάλου και όλον τον θάλαμο αυτού. Η διαδρομή ολοκληρώνεται με τη λίπανση της κυλινδροκεφαλής και των εκκεντροφόρων ώστε το λάδι να ταξιδέψει σε κάθε κινούμενο μέρος του κινητήρα. Πετυχαίνουμε καλύτερη απόδοση στο λιπαντικό μας ενισχύοντάς το με πρόσθετο χημικό, το οποίο βελτιώνει την ροή, την λίπανση, την ψύξη όπως επίσης θωρακίζει και όλο το κύκλωμα του κινητήρα που έρχεται σε επαφή με το λιπαντικό.

 

Η διαδικασία αυτή απαιτεί κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να ολοκληρωθεί. Όπως θα δείτε και στο video που ακολουθεί, ένα διάστημα περίπου 10 με 12 δευτερολέπτων είναι αρκετό για ένα πλήρη κύκλο του λιπαντικού, να υπενθυμίσουμε ότι τα σύγχρονα λιπαντικά δημιουργούν ένα φιλμ που προστατεύει τα κινούμενα μέρη στα πρώτα δευτερόλεπτα λειτουργίας του κινητήρα. 


Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο για την βελτιστοποίηση και την προστασία του κινητήρα, η MKAS προτείνει την χρήση χημικών μαζί με την σωστή προδιαγραφή λιπαντικού, σύμφωνα με ότι ορίζει ο κάθε κατασκευαστής και φυσικά την σωστή συντήρηση από τους άρτια εκπαιδευμένους και ενημερωμένους τεχνικούς της ΜΚAS. Έτσι δημιουργείτε ένα τέλειο αποτέλεσμα ώστε να πετύχουμε ασφαλή οχήματα, με μακροχρόνια ζωή.